Polityka Prywatności (zgodna z RODO)

Procedura Ochrony Danych Osobowych w Fundacji Octopus obowiązuje od początku dnia jej powołania, tj. 22 czerwca 2018 r.

Fundacja Octopus dokłada wszelkich starań, aby chronić prywatność osób korzystających z serwisu. W celu realizacji zasady zgodnego z prawem, rzetelnego i przejrzystego przetwarzania danych osobowych w trakcie korzystania z naszych usług, przyjmujemy dokument zwany Polityką Prywatności. Polityka Prywatności określa w jaki sposób dbamy o dane osobowe i prawa naszych użytkowników i jest zgodna z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych 2016/679, z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).

 

Kto jest administratorem Twoich danych?

Administratorem danych jest Fundacja Octopus, której siedziba znajduje się pod adresem ul. Willowa 28, 07-200 Wyszków. W razie pytań dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z nami poprzez wiadomość na adres e-mailowy: kontakt@fo.edu.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby.

 

Jakie dane osobowe są gromadzone i wykorzystywane przez Fundację Octopus?

Korzystający z naszych usług interesariusze oraz klienci pozostają anonimowi tak długo, aż sami nie zdecydują by podać nam swoje dane. Wynikające z ogólnych zasad połączeń realizowanych w Internecie informacje zawarte w logach systemowych (np. adres IP) są przez Fundację Octopus wykorzystywane w celach technicznych, związanych z administracją oprogramowaniem strony internetowej. Poza tym adresy IP są wykorzystywane do zbierania ogólnych, statystycznych informacji demograficznych (np. o regionie, z którego następuje połączenie). Kontakt poprzez dedykowany formularz wymaga podania adresu mailowego niezbędnego do kontaktu. Osoba dobrowolnie wypełniająca formularz może świadomie podaje e-mail.

 

Czy podane informacje osobiste są udostępniane innym podmiotom?

  • Tak, właścicielowi zasobów serwerowych obsługujących Fundację Octopus – IMAGINIO Sp. z o. o. ul. Partyzantów 17/2A, 75-411 Koszalin. Pod adresem https://hostinghouse.pl/ możesz dowiedzieć się więcej o hostingu i sprawdzić politykę prywatności firmy hostingowej.

Wyżej wymieniona firma, będąca kontrahentem Fundacji Octopus została wybrana z należytą starannością pod kątem posiadanego zaufania na rynku, posługiwania się bezpiecznymi protokołami.

  • Organy państwowe. Udostępniamy Twoje dane osobowe, także jeżeli zwrócą się do nas o to uprawnione organy państwowe, w szczególności jednostki organizacyjne prokuratury, Policja, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Gromadzone dane teleadresowe nie będą przekazywane ani sprzedawane żadnym innym podmiotom czy osobom fizycznym niż wyżej wymienione.

 

 

 

Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?

Twoje dane osobowe przechowujemy przez co najmniej 3 lat.

Dane osobowe Użytkowników niezalogowanych przechowujemy przez czas odpowiadający cyklowi życia zapisanych na ich urządzeniach plików cookies. Szczegóły dotyczące sposobu korzystania przez nas z plików cookies znajdziesz poniżej w części Polityka prywatności dotycząca ciasteczek.

Dane figurujące na dokumentach księgowych przechowywane będą zgodnie z prawem skarbowym, przez okres 5 lat.

 

W jaki sposób chronione są informacje?

Informacje przechowywane są i przetwarzane przez Fundację Octopus z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, spełniających wymagania polskiego prawa.

 

Prawo do wglądu, poprawienia i usunięcia informacji o użytkowniku, w tym prawo do „bycia zapomnianym”.

Możliwość aktualizacji lub usunięcia danych jest możliwe za pośrednictwem wiadomości mailowej przesłanej na adres kontakt@fo.edu.pl. Usunięcie danych teleadresowych ze zrealizowanego zamówienia i wystawionego dokumentu sprzedaży nie jest możliwe. Podstawa prawna: art. 17 RODO.

 

Prawo do cofnięcia zgody

Masz prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzieliłeś w momencie rejestracji dziecka na zajęcia i/lub przesłania wiadomości poprzez dedykowany formularz kontaktowy znajdujący się na stronie głównej Fundacji Ocotpus.

Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez nas zgodnie z prawem przed jej cofnięciem. Podstawa prawna: art. 7 RODO.

 

Prawo do sprzeciwu wobec wykorzystania danych

Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli przetwarzamy Twoje dane w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes, np. w związku z marketingiem naszych usług, prowadzeniem statystyk, a także badaniem satysfakcji.

 

Rezygnacja z otrzymywania wiadomości e-mail oraz otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących naszych usług będzie dla nas oznaczać Twój sprzeciw na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym profilowanie w tych celach. Podstawa prawna: art. 21 RODO.

 

Wszystkie żądania dot. wglądu, poprawiania, usuwania, prawo do wniesienia sprzeciwu wykonujemy niezwłocznie, a w przypadku wydłużenia czasu reakcji (ponad 48 godzin) z powodów technicznych, powiadomimy Cię o tym.

 

Polityka prywatności dotycząca ciasteczek

Niniejsza Polityka dotycząca Cookies (Ciasteczek) odnosi się do ciasteczek i innych podobnych technologii strony fo.edu.pl, Przez używanie strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek i innych podobnych technologii zgodnie z tą Polityką Ciasteczek.

Jeżeli nie zgadzasz się na używanie przez nas ciasteczek i/lub innych podobnych technologii, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnować z używania strony fo.edu.pl.

 

Co to są ciasteczka?

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

 

Do czego używamy ciasteczek?

Fundacja Octopus używa ciasteczek w różnych celach: by strona fo.edu.pl działała szybciej i była łatwiejsza w użyciu, aby lepiej dopasować treści dostępne na stronie fo.edu.pl do Twoich oczekiwań, do zbierania anonimowych, zagregowanych statystyk, które pozwalają nam zrozumieć jak ludzie używają naszej strony i pomagają w poprawianiu ich funkcjonalności i zawartości. Używając ciasteczek w wyżej opisany sposób nigdy nie identyfikujemy tożsamości użytkowników na podstawie informacji przechowywanych w ciasteczkach. Do realizacji celów wskazanych powyżej, Fundacja Octopus może współpracować z partnerami biznesowymi, np. firmami badawczymi i dostawcami aplikacji typu Google Analitics.

 

Jak długo przechowywane są dane w ciasteczkach?

Na stronie fo.edu.pl mogą być używane dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz stałe. Te pierwsze pozostają na Twoim urządzeniu jedynie podczas korzystania ze strony fo.edu.pl. Ciasteczka stałe pozostają na Twoim urządzeniu tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu kiedy je usuniesz.

 

Czy używamy ciasteczek podmiotów trzecich?

Korzystając naszych serwisów możesz otrzymywać ciasteczka pochodzące od współpracujących z nami podmiotów trzecich takich jak np. Facebook czy Google. Więcej informacji na temat tych ciasteczek możesz znaleźć na stronach internetowych tych podmiotów.

 

W jaki sposób mogę zmienić ustawienia dot. ciasteczek albo je usunąć?

Większość przeglądarek internetowych jest początkowo ustawionych na automatyczne przyjmowanie ciasteczek. Możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby ciasteczka były blokowane – w całości lub w jakiejś części, np. tylko od stron trzecich, albo aby każdorazowo otrzymywać komunikat w momencie kiedy ciasteczka są wysyłane na Twoje urządzenie. Pamiętaj jednak, że jeżeli zablokujesz używane przez nas ciasteczka, może to negatywnie wpłynąć na wygodę korzystania z fo.edu.pl, na przykład możesz nie być w stanie odwiedzić pewnych obszarów strony bądź nie otrzymywać spersonalizowanych informacji podczas ich przeglądania. Uniemożliwisz nam także zbieranie anonimowych informacji nt. używania naszych stron w celu poprawiania zawartości i usług.

 

Zmiany w Polityce Prywatności

Stosownie do potrzeb zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian i uzupełnień w Polityce Prywatności. O wszelkich zmianach lub uzupełnieniach poinformujemy Cię poprzez zamieszczenie odpowiednich informacji na głównych stronach serwisów Pureveg.pl i Tempehmake.com, a w przypadku istotnych zmian możemy wysłać Ci także odrębne powiadomienia na wskazany przez Ciebie adres e-mail.

 

Polityka Prywatności nie ogranicza żadnych uprawnień przysługujących Ci zgodnie z przepisami prawa.

Fundacja Octopus

Poinformuj swoich znajomych